Dzisiaj możemy spokojnie powiedzieć, że żyjemy w świecie wirtualnym oraz internetowym. I tu i tu rozmawiamy, sprawdzamy informacje, szukamy sklepów, dokonujemy zakupów… Słowem wykonujemy naprawdę wiele czynności. Dlatego też koniecznie jako firma musimy pamiętać, aby zadbać o zaistnienie w internecie. Jak to zrobić?
Krok 1 – strona internetowa
Przede wszystkim musimy zadbać o bardzo przejrzystą i klarowną stronę internetową. Nasz potencjalny klient nie może się zastanawiać, gdzie znaleźć potrzebne mu informacje, co jest widoczne na zdjęciu oraz ja znaleźć kontakt do nas. Słowem – witryna internetowa musi być estetyczna, musi sprawnie działać oraz być przejrzysta.
Krok 2 – pozycjonowanie strony
Jednak to nie wszystko. Strona internetowa bowiem musi być dobrze pozycjonowana. Ale co to w zasadzie oznacza? Otóż pozycjonowanie można zdefiniować jako wszystkie czynności, które prowadzą do tego, aby nasza strona znajdowała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania w odpowiedzi na dane słowo kluczowe. Każdy z nas zapewne świetnie się orientuje, że kiedy wpisujemy jakąś frazę w wyszukiwarkę np. zielone kalosze, to strony pojawiają się w ściśle określonej kolejności. Co istotne – praktycznie nikt z nas nie dociera już nawet do 10 strony wyników wyszukiwania. Jeśli zatem chcemy być dostrzeżeni, to musimy znajdować się wyżej.
Krok 3 – SEO
Pojęcie SEO nierozerwalnie wiąże się z pozycjonowaniem strony. O co tu chodzi? Otóż SEO można nazwać strategicznym umieszczeniem słów kluczowych tak, aby były one widziane i rozpoznawane przez Google.
Krok 4 – reklama w Google
I tym sposobem dochodzimy do Google, czyli najczęściej używanej przeglądarki internetowej. Zdecydowanie koniecznie trzeba się tu zareklamować, zatem reklama Google jest obowiązkowa dla każdego przedsiębiorcy, który chce zaistnieć w sieci. Jak wygląda taka Google reklama? Z pewnością każdy z nas ją widział. Reklama Google to najczęściej link albo zdjęcie naszego produktu, umieszczone na górze wyników wyszukiwań.
Należy jednak w tym momencie podkreślić, że Google reklama jest narzędziem nieco bardziej skomplikowanym, niż nam się wydaje. Pierwsze, co musimy wiedzieć o takiej reklamie w Google to fakt, że nie płacimy za to, że zostanie ona stworzona, umieszczona w sieci czy nawet wyświetlona, lecz za ilość kliknięć w nią. Ponadto skomplikowany jest algorytm, pozwalający się wyświetlić naszej reklamie w odpowiedzi na konkretne słowo kluczowe. W skrócie to, czy nasza reklama się wyświetli, zależy od maksymalnej ceny, jaką akceptujemy za kliknięcia, kompatybilności opisu strony z samą stroną, jej jakością i ilością kliknięć.
Krok 5 – specjaliści od marketingu internetowego
Jak widać, aby zaistnieć w sieci potrzebnych jest wiele rzeczy. Zaś takie sprawy jak reklama w Google, pozycjonowanie, ciekawa strona internetowa wcale nie są tak łatwe, jak to się pozornie wydaje. Zaleca się zatem zatrudnienie firmy, która pomoże nam w tworzeniu wszystkich narzędzi marketingu internetowego. Ci specjaliści zaoszczędzą nam czas i energię.
Źródło treści: https://marketingdlaludzi.pl/reklama-w-google-od-czego-zaczac/